Linkuri accesibilitate

Ecouri în presa moscovită după intrarea în vigoare a legii anti-propagandă din R.Moldova.

Luni a intrat în vigoare numita lege anti-propagandă, în baza căreia retransmiterea știrilor și emisiunilor analitice rusești pe teritoriul Republicii Moldova este restricționată. Deși Federația Rusă nu este menționată negru pe alb, este principala țară care cade sub incidența acestei legi. Cum vede mass-media din Federația Rusă lupta cu propaganda în Republica Moldova?

please wait

No media source currently available

0:00 0:03:08 0:00
Link direct

Știrea despre amenzile pentru retransmiterea emisiunilor cu un conținut informativ, analitic, militar şi politic, produse în statele care nu au ratificat Convenţia europeană cu privire la televiziunea transfrontalieră, a fost pe larg criticată în presa rusă, mai cu seamă în cea sprijinită financiar de stat.

Republica Moldova a pornit pe urmele Ucrainei – titrează agenția informațională rusă REGNUM. „E o epidemie a pericolului rus”, scriu jurnaliștii. Tot REGNUM a mai remarcat că postul TV rus de stat „Pervîi” este retransmis de holdingul media al liderului Partidului Democrat din Moldova, Vladimir Plahotniuc. Jurnaliștii încearcă să pună în context decizia Parlamentului, scriind că: „ideea de a interzice știrile rusești în Moldova a apărut după ce în Rusia a fost deschis un dosar penal pe numele lui Plahotniuc și acesta a fost dat în urmărire de autoritățile statului rus.”

Interdicția de difuzare a știrilor și programelor analitice din Rusia e importantă în primul rând pentru România și aripa naționalistă a elitei politice din Republica Moldova, afirmă expertul Dmitri Juravliov, citat de publicația RT, finanțată și sprijinită de Federația Rusă.

Pe platforma rusă de analize și comentarii Fondul Culturii Strategice a fost publicat un articol în care este subliniat că în Republica Moldova continuă să fie permisă retransmisia emisiunilor realizate în Uniunea Europeană, Statele Unite ale Americii, Canada și țările care au ratificat Convenția europeană cu privire la televiziunea transfrontalieră. „De parcă ar fi o bătaie de joc față de cetățeni”, apreciază jurnaliștii ruși, care scriu că moldovenii ar fi fost împotriva acestei decizii. Deși președintele Igor Dodon s-a opus aprobării acestei legi și a refuzat să o promulge, speaker-ul Parlamentului Andrian Candu a fost cel care a propulsat-o. Citez: „În Moldova deja s-au învățat să-l ignore pe Dodon.”

Jurnaliștii de la „Rossiiskaia Gazeta” au remarcat că radiodifuzorii din Republica Moldova nu s-au opus deciziei de interzicere a retransmisiei unor programe din Rusia. Asta se explică prin faptul că unele dintre televiziunile vizate sunt deținute de oligarhul moldovean, Vladimir Plahotniuc, scrie Rossiiskaia Gazeta. Citez: „Susținătorul "integrării europene" controlează parlamentul și este principalul adversar politic al președintelui Igor Dodon.”

Proiectul Open Democracy, care are și o versiune în limba rusă, a publicat o analiză în ajunul implementării restricțiilor pe conținutul media din Rusia, în care se menționează că lupta cu propaganda din Republica Moldova nu este ceea ce pare. Autorul Nikolai Paholnițchi scrie că e vorba despre protecția intereselor politice și de afaceri ale lui Vlad Plahotniuc. În articol este citat expertul Victor Ciobanu, care afirmă că interzicerea știrilor rusești este încercarea lui Plahotniuc de a dovedi că este singurul paravan al Occidentului în fața amenințărilor din partea Rusiei.

Opinia dvs.

Arată comentarii

XS
SM
MD
LG