Linkuri accesibilitate

O televiziune independentă rusă vs Kremlin TV: 3-0


„Toată lumea face asta, deci care-i problema?”

Noțiunea că țările occidentale au campanii de dezinformare orchestrate de stat e o populară linie de apărare pro-Kremlin.

Într-o aparentă încercare de a produce dovezi în sprijinul acestei afirmații, televiziunea rusă de stat Pervîi Kanal, a decis să facă un portret celei de-a 77-a brigăzi a armatei britanice, care apără Marea Britanie de diversele amenințări hibride din cazarma sa de la Hermitage, Berkshire.

Cu toate acestea, reportajul de la Pervîi Kanal, transmis în programul de știri „Vremia” în 22 noiembrie, a ajuns să atingă nu doar unul, ci trei obiective.

Iată cum au contrazis jurnaliștii de la postul independent de televiziune TV Rain versiunea colegilor lor controlați de guvern.

1. Ca ilustrație la reportajul despre a 77-a brigadă, Pervîi Kanal arată personal militar britanic la lucru. Cu toate acestea, imaginea e luată dintr-un video de recrutare al armatei britanice, și nu arată a 77-a brigadă, ci o unitate Royal Signals, așa cum a notat și „Daily Mail”. Pentru ca imaginea să pară mai secretoasă, Pervîi Kanal a blurat fețele soldaților și ofițerilor din video; în varianta originală a video-ului de recrutare fețele sînt arătate deschis (vezi ilustrația de mai sus, și relatarea TV Rain de la minutul 03:34).

2. Relatarea de la Pervîi Kanal se bazează în cea mai mare parte pe un articol despre a 77-a brigadă publicat de revista „Wired”, citată de Pervîi Kanal. Cu toate asta, așa cum subliniază TV Rain, afirmația de la Pervîi Kanal că această brigadă produce și răspândește „știri false”, între altele despre doborîrea zborului malaezian MH17, sau despre atacurile cu arme chimice din Siria, nu sînt confirmate de materialul publicat de „Wired”.

3. În sfîrșit, TV Rain s-a uitat și la cum a recționat Pervîi Kanal la o atenționare a armatei britanice, care își avertiza personalul să nu stea de vorbă cu reporterul Pervîi Kanal după ce acesta a filmat în apropiere de cazarma brigăzii 77 pentru programul de știri al televiziunii sale. TV Rain îi critică pe colegii ei de la stat pentru că au umflat acest eveniment ca pe o senzație națională majoră în Regatul Unit („chiar și Brexitul s-a estompat în fundal”, a relatat Pervîi Kanal într-un articol de continuare) și ca pe o încălcare a drepturilor corespondentului său, când de fapt, cel puțin pînă acum, el nu a fost pus oficial sub acuzare de către autoritățile britanice.

TV Rain își încheie relatarea despre bucata difuzată la știri de Pervîi Kanal reamintindu-le telespectatorilor său că „adversarii disperați ai Coroanei britanice care lucrează pentru canalele TV rusești de stat devin ei înșiși supuși ai Majestății sale”, un fapt de care am luat și noi notă acum o săptămână.

Articol publicat pe site-ul EU vs Disinfo tradus de Lucian Ștefănescu.

Opinia dvs.

Arată comentarii

XS
SM
MD
LG