Linkuri accesibilitate

Tabăra ultraconservatoare germană pregăteşte un asalt asupra presei democratice şi şi-a propus debarcarea cancelarei Angela Merkel.

Săptămîna trecută a fost lansat în Germania un nou ziar. Numele săptămînalului: „Deutschland-Kurier”, tirajul de start: 600.000 de exemplare, preţul (simbolic) 30 de cenţi, abonamentul pe un an: 52 de euro.

Noul ziar se consideră drept o publicaţie, situata la dreapta tabloidului de mare tiraj, „Bild”. Din declaraţiile redactorului şef al noului „ziar politic”, David Bendels, cît şi din editorialul publicat în primul număr rezultă că „Deutschland-Kurier” şi-a propus să contribuie la „lărgirea opiniilor” şi să contracareze presa mainstream prin relatări „independente”, oferind cititorilor o „alternativă” publicistică, chipurile, „neconvenţională”. „O să vă oferim [o alterntivă la] teme, care sînt tratate de presa mainstream în conformitate cu opiniile guvernului, sînt falsificate, înflorite sau trecute sub tăcere.” Redactorul şef precizează că „Deutschland-Kurier” se opune corectitudinii politice, se va ocupa de „migraţia în masă”, de „nebunia genderistă” şi de „criza monedei euro”.

Cum va arata, în realitate, această salată publicistică s-a văzut deja în primul număr al tabloidului care pe prima pagină a publicat o fotografie montată cu Angela Merkel şi Donald Trump, însoţită de un titlu de o şchioapă: „Merkel mai nebună decît Trump?”

Mass media din Germania s-a întrebat cine sînt finanţatorii noului săptămînal şi dacă acesta nu cumva este un organ neoficial al partidului autoritar-naţionalist, eurosceptic şi xenofob, Alternativa pentru Germania (AfD). Editorii s-au grăbit să infirme aceste speculaţii. În acelaşi timp, însă, au evitat să răspundă la întrebarea privind finanţatorii. Neelucidată a rămas şi întrebarea referitoare la interesele sprijinitorilor din umbră care susţin o linie politică în opoziţie directă cu guvernul german şi cu publicaţiile democratice, calificate de „Deutschland-Kurier” drept „înregimentate”.

În urma unor investigaţii jurnalistice (apărute în „Die Tageszeitung”, „Die Zeit” şi „Der Tagesspiegel”) s-a aflat despre existanţa unor legături cu o firmă elveţiană care în trecut a produs afişele de propagandă ale Alternativei pentru Germania (AfD), finanţate de către asociaţia „Dreptate şi libertate” (Recht und Freiheit), apropiată de partid. Deocamdată nu s-au aflat detalii despre alţi finanţatori.

În schimb se ştie cine vor fi editorialiştii. Aceştia au fost recrutaţi din rîndurile celor mai stridente voci contestatare ale politicii guvernului Merkel. Un loc de frunte în corul adeversarilor ultraconservatori ai lui Merkel îl ocupă Erika Steinbach. Fosta şefă a Uniunii Izgoniţolor germani din estul Europei (Bund der Vertriebenen – BdV) care a demisionat la începutul anului din Uniunea Creştin-Democrată şi care a declarat că susţine linia eurosceptică a Alternativei pentru Germania (AfD), va semna editoriale alături de alţi critici din tabăra anti-Merkel. Cum vor arăta aceste elucubraţii publicistice nu e greu de imaginat.

Opinia dvs.

Arată comentarii

XS
SM
MD
LG