Linkuri accesibilitate

Ca și cum Dracu’ ar citi Biblia


Noutăți de pe frontul dezinformării: cazul unui studiu danez despre Russia Today.

„Cercetătorii danezi au ajuns la concluzia că RT are o ‘influență excepțională’ în social media”.

Acesta este titlul unui articol recent publicat de agenția de presă rusă controlată de stat RIA Novosti. Un articol similar a fost publicat de Sputnik, tot în rusește.

Titul senzaționalist despre „influența excepțională” pare a fi o laudă la adresa RT; cu toate astea e doar o iluzie.

Ceea ce au descoperit de fapt cercetătorii de la Universitatea din Copenhaga e că RT e popular în rîndul unui grup foarte restrîns și special de utilizatori de social media, anume persoane predispuse să răspîndească dezinformări.

„Am descoperit că RT este cel mai important profil dintr-un top 50 de profile din rețeaua de dezinformare”, au spus cercetătorii într-un rezumat al studiului lor publicat în „International Affairs”.

Dezinformarea e folosită pentru o multitudine de scopuri. Uneori, ca în acest caz, obiectivul este de a crea iluzia în rîndul audiențelor rusești interne că scumpele instituții de propagandă ale Kremlinului, între care și RT (Russia Today), pot să se bucure de o largă acceptare ca sursă credibilă de știri, în afara Rusiei. În realitate ratingul RT e mai degrabă modest.

RIA Novosti, Sputnik și RT au același redactor-șef, pe Margarita Simonyan.

Manipularea studiului danez de către RIA a fost analizată și de Stopfake.

Articol publicat pe site-ul EU vs Disinfo tradus de Lucian Ștefănescu.

Opinia dvs.

Arată comentarii

XS
SM
MD
LG