Linkuri accesibilitate

CJI: unele televiziuni moldovenești au reflectat părtinitor campania electorală pentru alegerile din Chișinău


Unele televiziuni moldovenești au reflectat părtinitor campania electorală în cel de-al doilea tur de scrutin al alegerilor pentru primăria capitalei, se spune un raport de monitorizare al Centrului pentru Jurnalism Independent de la Chișinău (CJI). Cele mai grave abateri s-au înregistrat la NTV Moldova și Accent TV, care l-au favorizat puternic pe candidatul PSRM Ion Ceban, utilizând tehnici de manipulare, precum difuzarea de informații false, trunchierea unor declarații și etichetări, abateri care încalcă normele eticii profesionale dar și Codul Audiovizualului. Pe de altă parte, Jurnal TV l-a favorizat masiv pe candidatul Platformei Demnitate și Adevăr Andrei Năstase, prezentat doar în context pozitiv, în timp ce canidatul PSRM a fost prezentat mai mult în context negativ. Prime TV, Canal 2 și Publika TV l-au favorizat pe Ion Ceban, și l-au defavorizat Andrei Năstase. TV Moldova 1 și posturile private ProTV Chișinău, TV8 și RTR Moldova au reflectat campania în general în mod echidistant și neutru, se spune în raporul CJI

Aplicația pentru mobil/tabletă

XS
SM
MD
LG