Linkuri accesibilitate

Postul rusesc de televiziune RT, finanțat de Moscova, s-a înregistrat în Statele Unite ca „agent străin”


Emblema RT la o fereastră a sediului său de la Moscova.

Postul rusesc de televiziune RT, finanțat de Moscova, s-a înregistrat în Statele Unite ca „agent străin” în baza unei legi din 1938 gândită pentru organizații care reprezintă interesele unui guvern străin în America. Legea a fost rareori utilizată dar a redevenit de actualitate pe fundalul anchetelor din Statele Unite privind posibila implicare a Rusiei în alegerile prezidențiale americane din 2016. Pe de altă parte, la Moscova, Duma de stat pregătește un proiect de lege prin care posturile de radio sau de televiziune străine, precum Radio Europa Liberă/ Libertatea (Svoboda), Deutsche Welle, CNN, și Vocea Americii ar putea fi obligate să se înregistreze ca „agenți străini'', a declarat deputatul Andrei Isaev, membru al Partidului de guvernământ Rusia Unită. Legea ar putea fi aprobată, în prima lectură, chiar în această săptămână. Joia trecută, postul de televiziune RT (fost Russia Today) anunța că este somat de ministerul american al justiției să se înscrie în Statele Unite ca „agent strain”, la fel și agenția Sputnik, pe fundalul anchetelor legate de amestecul Rusiei în alegerile prezidențiale americane din 2016. Președintele rus Vladimir Putin a criticat sâmbătă măsurile luate de Statele Unite împtoriva postului de televiziune RT (care emite în engleză) drept „atac la adresa libertății de exprimare” și a avertizat că Rusia va riposta.

XS
SM
MD
LG