Linkuri accesibilitate

CCA de la Chișinău a avertizat public şase posturi TV pentru că au încălcat legislaţia audiovizuală în reflectarea campaniei electorale


Consiliul Coordonator al Audiovizualului de la Chișinău a avertizat public şase posturi de televiziune pentru că au încălcat legislaţia audiovizuală în reflectarea campaniei electorale. E vorba de posturile Prime TV, Canal 3, Canal 2, Publika TV, Accent TV şi NTV Moldova. Acestea şi alte trei posturi, Realitatea TV, TV7 şi RTR Moldova, au fost îndemnate să respecte principiul informării din cel puţin două surse în cazul situaţiilor de conflict cu implicarea candidaţilor electorali, relatează IPN. La şedinţa CCA din 17 octombrie a fost prezentat un raport de monitorizare a 14 radiodifuzori în perioada 30 septembrie – 9 octombrie. Raportul mai spune că Moldova 1, ProTV, N4 şi Ren Moldova au reflectat echidistant şi corect activităţile candidaților în prima parte a campaniei electorale. În același document se spune că Prime TV, Canal 3, Canal 2 şi Publika TV l-au favorizat vădit pe Marian Lupu şi l-au defavorizat pe Andrei Năstase. La Accent TV lui Igor Dodon i-a fost acordat peste 50% din timpul emisiunilor informative. Postul NTV Moldova l-a favorizat pe Igor Dodon, în dezechilibru cu alţi concurenţi electorali. Totodată, monitorizarea a arătat că postul de televiziune Jurnal TV l-a favorizat accentuat pe Andrei Năstase, în materiale cu conotaţie pozitivă şi cu acordarea timpilor de emisie. La solicitarea reprezentanţilor postului, examinarea raportului privind Jurnal TV va avea loc în cadrul unei şedinţe ulterioare.

Podcast Politigraf

XS
SM
MD
LG