Linkuri accesibilitate

Presa rusească, în mare parte apropiată Kremlinului, susține că investigațiile sunt îndreptate împotriva președintelui rus și că ar fi vorba despre „putinofobie”.

„Novaia Gazeta” a fost una dintre puținele publicații care au acordat o atenție sporită cazului Panama Papers. Jurnaliștii au lansat un proiect special care cuprinde dosare separate despre rușii implicați în schemele de spălare a banilor prin firmele offshore.

Agenția de presă Interfax scrie că guvernul din Panama și-a anunțat disponibilitatea de oferi toată asistența pentru validarea informațiilor publicate, cu privire la fraudele și companiile off-shore ale unor oameni cu renume mondial, inclusiv politicieni sau șefi de stat.

Jurnaliștii de la Interfax scriu că printre cei vizați de investigațiile jurnalistice sunt și oameni din anturajul președintelui rus, Vladimir Putin, care ar fi efectuat mai multe transferuri dubioase în companii off-shore pentru a spăla peste două miliarde de dolari.

Agenția citează și declarația purtătorului de cuvând a președinției de la Moscova, care neagă orice implicare a președintelui rus sau a oamenilor pe care acesta îi cunoaște în schemele descrise de jurnaliștii de investigație.

Despre abordarea Kremlinului cu privire la acest caz a scris și agenția Ria Novosti, care notează că informațiile despre spălările de bani au drept scop discreditarea președintelui rus, doar că „acesta nu va fi atins”, potrivit Ria Novosti.

Presa rusească, în mare parte apropiată Kremlinului, susține că investigațiile sunt îndreptate împotriva președintelui rus și că ar fi vorba despre „putinofobie”.

Agenția de presă TASS, care este de stat, a publicat o serie de știri despre țările care au început să investigheze informațiile publicate de jurnaliști, dar și despre efectele acestora. Potrivit TASS, datele publicate „discreditează zonele offshore și rușii devin mai sceptici în privința acestora”.

Portalul de știri independent Meduza a dedicat o serie de materiale pe parcursul zilei subiectului „Documentele Panama”. Cititorii au putut găsi pe site un articol care explică pe îndelete ce sunt arhivele din Panama, cine apare în documentele publicate, dar și concluzia acestor dezvăluiri. Mai mult, site-ul trece în revistă numele rușilor care au apărut în „Documentele Panama”, dar și reacțiile apărute în lume. Dacă Marea Britanie, Franța sau alte țări au anunțat că vor investiga propriile cazuri, Rusia a catalogat investigația „drept o tentativă de denigrare a președintelui rus”.

Pe de altă parte, agenția de știri Regnum citează în materialele sale pe co-fondatorul companiei panameze de consultanță, Mossack Fonseca care spune că publicarea datelor, în urma unei scurgeri de informații, este o „infracțiune”.

Jurnaliștii de la portalul Gazeta.ru au publicat detaliile despre implicarea președintelui ucrainean Petro Poroșenko în scandalul cu firmele offshore, pe care l-au menționat ca pe cel mai „modest caz” dintre toate. Cititorii au putut găsi pe pagina portalului câteva detalii și despre oficialii ruși, dar și despre legătura președintelui Putin cu aceste investigații.

Reporterii portalului Kommersant.ru au scris pe scurt despre informațiile publicate în presa mondială și amintesc poziția Kremlinului față de investgiațiile jurnalistice, care le-a catalogat drept insuficiente. Tot potrivit kommersant, prim-ministrul Islandei ar putea să demisioneze, în urma scandalului.

Izvestia.ru a oferit mai puține detalii. S-a limitat la publicarea opiniilor președinției de la Moscova și a reprezentanților companiei de consultanță din Panama. În schimb, publicația a dedicat un articol președintelui ucrainean Petro Poroşenko, vizat și el în documentele publicate de jurnaliștii de investigație.

Printre publicațiile rusești care au evitat să scrie despre scandal, este și Ziarul Komsomolskaia Pravda.

XS
SM
MD
LG