Linkuri accesibilitate

Publika TV cumpărată de Vl. Plahotniuc - dezinformare electorală ? (Timpul)


Moldova - Newsstand in Chisinau, 2009

Moldova - Newsstand in Chisinau, 2009

Prețul exorbitant al unui loc în clasa întîi la școală ? (Adevărul.md).


„Cât ne costă un loc în clasa întîi?” De la o mie de lei pînă la 300 de euro, anunţă astăzi Adevărul. Ziariştii publicaţiei s-au dat drept părinţi şi au încercat imaginar să înscrie un copil la şcoală. O mie de lei costă la „Dante Alighieri”, 1800 la „Gheorghe Asachi” şi 3000 de lei la „Miguel de Cervantes” – au aflat reporterii. Ziarul îl citează şi pe ministrul educaţiei cu declaraţia că aceste taxe sunt bune atîta timp cît merg în folosul şcolii.

Adevărul mai scrie că „cea mai mare companie din Republica Moldova anunţă pierderi de 24,4 milioane de euro”, fiind vorba de Moldovagaz care deţine monopolul la importul şi distribuţia de gaz natural în ţara noastră.

Moldova suverană publică un interviu cu fostul lider comunist din Republica Sovietică Socialită Moldovenească, Ivan Bodiul, în care acesta afirmă că, după venirea la putere a partidelor din actuala coaliţie majoritară economia Republicii Moldova „s-a prăbuşit în mod catastrofal, ceea ce s-a soldat cu sărăcirea oamenilor”. „Republica Moldova s-a pomenit, de fapt, condusă din exterior de către SUA şi ţările Uniunii Europene. Cel mai important rol în procesul lichidării statalităţii moldoveneşti îi revine României”, susţine Ivan Bodiul în interviul din Moldova Suverană.

Moldavskie vedomosti
notează că la alegerile locale din 5 iunie „PLDM se orientează sigur spre lupta care i-ar aduce o influenţă mai mare în teritoriu”. „Programul minim este să-şi menţină poziţiile obţinute la alegerile din 28 noiembrie. Iar asta înseamnă aproape 30% din voturile alegătorilor şi mai mult de o treime de mandate în structurile puterii locale”, conchide ziarul.

Timpul preia o ştire publicată de portalul românesc de ştiri Reporter Virtual, potrivit căreia „controversatul om de afaceri moldovean Vladimir Plahotniuc este noul proprietar al postului Publika TV din Republica Moldova”. „Plahotniuc a cumpărat de la Ioana Vîntu televiziunea de ştiri, potrivit informaţiilor Reporter Virtual, preţul tranzacţiei fiind de 1 milion de euro, plus asumarea datoriilor”, scrie Timpul. Ziarul îl citează şi pe managerul postului Publika TV, Dumitru Ţîra, care afirmă că este o dezinformare electorală şi regretă că unele instituţii media au preluat informaţia publicată de site-ul românesc reportervirtual.ro fără a o verifica”, mai scrie Timpul.

Revenind la Adevărul, vom cita din editorialul lui Igor Caşu la acelaşi subiect. „Dacă se va întâmpla acest lucru, (adică preluarea postului de către Plahotniuc), va fi foarte regretabil pentru libertatea de expresie din R. Moldova. Până acum, prestaţia postului a fost aproape impecabilă….Avem, nevoie de un investitor sau intermediar cu viziune, fără a fi implicat în viaţa politică locală”. Cum ar fi, de exemplu, Ion Sturza, este de părere Igor Caşu.

Editorialistul Constantin Tănase de la Timpul se declară dezamăgit de faptul că candidatul PL la funcţia de primar, Dorin Chirtoacă, a purtat, pe 9 mai, „panglica rusească „Sfântul Gheorghe” prinsă la pieptul său de român”. „Dacă dl Chirtoacă de pe acum, de la o vârstă încă a „maximalismelor etice”, se „pliază” cu atâta uşurinţă pe gusturile electoratului - ce se va întâmpla cu el mâine, când poftele politice şi setea de putere vor creşte? Prin ce se deosebeşte el de ceilalţi politicieni de la Chişinău care, în numele Puterii, semnează un pact cu diavolul?”, scrie Constantin Tănase.
XS
SM
MD
LG