Linkuri accesibilitate

De ce unii noi deputați nu vorbesc românește în Parlament (Timpul).


Pe măsură ce se apropie ziua investirii noului guvern, ziarele se întrec în a căuta amănunte legate de cum va arăta acesta. „Jurnal de Chişinău”, de exemplu, admite versiunea, bazată pe surse ale ziarului, că „Victor Bodiu, fostul şef al Cancelariei de stat, ar putea fi viitorul ministru de Interne”, fapt neconfirmat, dar nici infirmat, de premierul desemnat Vlad Filat. În acelaşi timp, se relatează că ministrul de Interne în exerciţiu, Victor Catan, se declară aspirant la acest post.

Despre acelaşi lucru scrie şi Adevărul, ediţia de Moldova. Educaţia şi Internele sunt acum cele mai disputate ministere, mai scrie Valentina Basiu. Probabil, după ce s-au împărţit celelalte.

Kişiniovski Obozrevately” scrie astăzi că „textul acordului de coalizare AIE-2 nu este publicat din cauza „ruşinii”. Autorul articolului din această publicaţie menţionează că reprezentanţi ai coaliţiei au invocat probabile „motive tehnice” pentru care documentul n-a fost publicat, dar analistul politic Igor Boţan, care ar fi luat cunoştinţă de textul documentului este citat afirmând că „Înţeleg de ce ei nu publică acest document – le este ruşine, într-atât este de inconsistent şi nepregătit”.

Un alt articol din „Kişiniovski Obozrevately”, consacrat totalurilor anului prezentate de primarul de Chişinău Dorin Chirtoacă, este întitulat „Optimism pe fundalul dezastrului”. Articolul este însoţit, ataşat, de opinii critice desfăşurate ale liderului fracţiunii PCRM în consiliul municipal Valeri Pavlov şi consilierului municipal, liderului Mişcării „Ravnopravie” Valeri Klimenko.

Komsomolskaia Pravda” publică opinii de prognoză privind evoluţiile economice în 2001, opinii ale economiştilor Tatiana Lariuşin, Gheorghe Butnaru şi Victor Moroz. O concluzie este formulată chiar de titlu: „Locuinţele nu se vor ieftini, în schimb pentru întreprinzători viaţa va deveni mai uşoară”.

Moldova Suverană” („MS”) publică câteva articole cu titluri relevante pentru politica editorială a acestei publicaţii: „România şi Ucraina în stare de război nedeclarat”, „Eşecul programului economic al Guvernului Filat”, „Hoţia la români” şi „Asistăm la despărţirea R. Moldova de UE şi lumea civilizată?”

Editorialistul Constantin Tănase scrie în „Timpul”: „trebuie să recunosc că nu mi-s dragi deloc acei cetăţeni ai R. Moldova care, ajunşi deputaţi, vorbesc ruseşte în Parlamentul ţării noastre independente şi suverane – ţară ce are limba ei oficială, stabilită de Constituţie, altă limbă decât limba rusă”. Dl Tănase invocă şi un argument economic, întrebându-i pe deputaţi: „vi se pare corect ca noi, moldovenii, să plătim din impozitele noastre traducători pentru acei care urăsc atât de mult limba acestei ţări încât au îmbătrânit şi tot n-au învăţat-o?”

Şi câteva titluri din „Ziarul de Gardă”. „Ţeapa de o sută de mii de euro”, la un articol despre un fost poliţist din Drochia reţinut la Bucureşti pentru trafic de influenţă şi despre care ziarul scrie ca a fost şi candidat la funcţia de deputat din partea Partidului Democrat. Şi „Afganistanul încă ucide”, la un articol despre angajatul MAI care şi-a tras un glonţ în gură duminica trecută. Deşi versiunea oficială a poliţiei înclină spre o sinucidere din cauza neînţelegerilor cu soţia, plecată la muncă peste hotare, rudele bărbatului cred că de vină sunt sechelele războiului din Afganistan, la care acesta a participat, dar şi alcoolul, de care bărbatul nu putea scăpa.
XS
SM
MD
LG