Linkuri accesibilitate

Nadine Gogu (CJI): „NIT face partizanat evident și nu asigură pluralism de opinie.”


Televiziunile şi posturile de radio sunt mai obiective şi echilibrate în această campanie electorală – este concluzia Centrului pentru Jurnalism Independent, care a prezentat al doilea raport de monitorizare. Comparând posturile publice de radio şi televiziune cu cele private, raportul constată totuşi că acestea din urmă favorizează anumite partide, discret. Singur, postul de televiziune NIT este criticat pentru partizanatul pro-comunist. Paul Hodorogea relatează:

Posturile publice Moldova 1 şi Radio Moldova, in majoritatea cazurilor au tratat neutru subiectele electorale, spune Nadine Gogu, directorul Centrului pentru Jurnalism Independent, dar uneori partidele de la guvernare sunt puse intr-o lumina mai bună. „Dupa frecvenţa surselor care apar prim-ministrul, preşedintele interimar si partidele membre ale AIE se observa o anumita favorizare a acestora.”

Totodată, potrivit raportului CIJ, Prime TV ar favoriza intr-o oarecare măsură Partidul Democrat, iar N4 ar oferit acces in emisie mai mult reprezentanţilor Partidului Liberal Democrat şi Partidului Comuniştilor. Televiziunile de ştiri Publika TV şi Jurnal TV au reflectat activ evenimentele electorale. Daca la Jurnal s-a remarcat o uşoară favorizare a PLDM şi PL, precum şi o defavorizare a PCRM, mai susţin autorii raportului, atunci la Publika nu este evidentă nicio tendinţă.

Nadine Gogu
Referindu-se la televiziunea NIT, Nadine Gogu a sugerat că ar avea un comportament nepotrivit. „NIT, prin politica editoriala, prin tot ce face, face partizanat evident, si nu asigura pluralism de opinie, pentru ca ceilalti concurenti electorali, in special partidele extra-parlamentare si candidatii independenti apar la NIT rareori. Sunt preponderent prezenţi PCRM-ul pozitiv, pe de alta parte membrii AIE, dar in lumina negativă.”

Petru Macovei, expert care s-a ocupat de partea raportului ce ţine de presa scrisă, agentii de presă si portaluri web spune că interesul acestora faţă de campanie este în creştere. Însă multe dintre aceste medii, spune Petru Macovei, continua sa reflecte campania electorala prin prisma opiniilor, si nu a stirilor: „Acest lucru se refera la ziarele Moldova Suverana, Nezavisimaia Moldova, partial acest lucru este valabil si pentru Panorama şi Timpul de Dimineaţa. Moldova Suverana, Nezavisimaia Moldova, si site-ul de ştiri omg.md favorizează masiv concurentul electoral PCRM si defavorizează AIE in general. Timpul de Dimineaţa, Jurnal de Chisinau, Panorama si Unimedia prezintă PCRM-ul preponderent in context negativ.”
Petru Macovei


De saptamana viitoare, Centrul pentru Jurnalism Independent va prezenta rapoartele de monitorizare saptamânal. Rapoartele de supraveghere a sunt realizate in parteneriat cu Asociaţia Presei Independente şi Institutul de Marketing şi Sondaje IMAS-Moldova.
XS
SM
MD
LG