Linkuri accesibilitate

Opt luni de difuzare ilegală

Agenţia de ştiri OMEGA, despre care unii experţi susţin că ar fi o porta-voce a Partidului Comuniştilor, timp de opt luni a difuzat ilegal buletine de ştiri, a declarat Gheorghe Gornicioi, Preşeditele Consiliului Coordonator al Audiovizualului. La 22 septembrie buletinului de ştiri difuzat la acest post de televiziune a fost sistat.

Gheorghe Gorincioi, preşedintele CCA a declarat presei că nu a semnat vreun ordin de sistare a buletinului de ştiri difuzat de OMEGA. Decizia, spune el, aparţine agenţiei de televiziune „Intermedia”, căreia îi aparţine dreptul de a retransmite postul rus de televiziune REN TV, pe frecvenţele căruia Agenţia OMEGA difuza buletinul de ştiri: „Nu există nicio decizie şi nu există niciun ordin şi nu a existat vizavi de punerea pe post a cestui buletin de ştiri a studioului OMEGA şi nu a fost nicio decizie de a interzice acest buletin de ştiri pregătit de studioul OMEGA TV” .

L-am întrebat pe preşedintele CCA de ce în cele opt luni cât Agenţia OMEGA a emis, potrivit lui ilegal, CCA nu s-a autosesizat: „Mai bine m-ai târziu decât niciodată”

Directorul agenţiei OMEGA, Alexandr Petcov spune că buletinul de ştiri TOP NEWS era plasat legal pe frecvenţele REN TV: „Noi am produs un program pe care l-am vândut în baza unui contract celui care are licenţă pentru retransmisie. Cel care are licenţă are de a face cu Consiliul Coordonator al Audiovizualului”.

Alexandru Dorogan, preşedintele Asociaţiei Presei Electronice spune că nu este pentru prima oară când CCA tolerează abaterile de la legislaţia în vigoare: „CCA trebuia să se autosesizeze mai demult. Una din funcţiile de bază a Consiliului Coordonator este să monitorizeze felul în care atât radiodifuzorii cât şi distribuitorii de programe respectă legislaţia în R. Moldova”

Preşedintele CCA, Gheorghe Gorincioi a declarat că Agenţia OMEGA va putea relua difuzarea buletinului de ştiri doar după ce va primi din partea autoritatii audiovizualului o licenţă de emisie.
XS
SM
MD
LG