Linkuri accesibilitate

despre „bătrînul dictator” și opoziția

Timpul publica extrase din sezizarea adresata Curtii Consititutionale de liderul PLDM, Vlad Filat. Sunt sigur insa ca vor urma si comentariile, dupa ce Curtea isi va anunta decizia cel mai probabil.

Dar, pana atunci, gasiti in acelasi Timpul ce cred liderii din opozitie despre chemarea la negocieri lansata duminica de Partidul Comunistilor, subiect asupra caruia se pronunță, de altfel, in treacat, si directorul ziarului, Constantin Tanase, in tableta cotidiana “Buna dimineata” pe care o semneaza azi si in care trateaza relatia dintre “batranul dictator” – Vladimir Voronin adica, si Opozitie. “Comunistii vor dialog, dar fara democratie si angajament”, constata Timpul. Daca Nazarbaev, presedintele kazah, s-a lasat convins de Voronin, e intrebarea la care incearca sa raspunda ziarul la rubrica investigatii. E vorba activitatea grupului ASCOM, al lui Anatol Stati, verificata de autoritatile din Kazahstan dupa ce Voronin s-a adresat cu o scrisoare presedintelui kazah si dupa ce Gabriel Stati a ajuns in arestul Procuraturii de la Chisinau acuzat ca ar fi unul din organizatorii tulburarilor de pe 7 aprilie. Mai aflati, de asemenea, ca amenajarea terenului din fata presedintiei a fost proiectat in 2006 si ca “Sute de moldoveni dorm in strada la Bucuresti ca sa depuna actele pentru cetatenia romaneasca”.

De cealalta parte, Moldova Suverana reia cateva din declaratiile facute ieri de presedintele Vladimir Voronin la postul de televiziune RTVI, unde a zis ca anticipatele, daca se vor produce, ar putea fi invalidate din cauza prezentei slabe a alegatorilor la urne.

De asemenea, Moldova Suverana continua sa vaneze, cum obisnuieste, articole din presa romana care pot sa confirme, intr-un fel sau altul, teoria unei conspiratii romanesti impotriva Republicii Moldova. Azi, de exemplu, reia un articol publicat de Armand Gosu in ultimul numar al Revistei 22 de la Bucuresti, in care acesta vorbeste despre mentinerea Ambasadei de la Chisinau pe rol de Centrala a spionajului romanesc in spatiul postsovietic si presupune ca Mihnea Constantinescu, propus de Externele de la Bucuresti pentru a ocupa postul de ambasador al Romaniei in Republica Moldova, dar respins la Chisinau, ar putea avea intr-adevar legatura cu serviciile speciale romanesti. Trebuie sa remarc totusi ca autorii romani elogiati de Moldova Suverana dispar insa din paginile acestui ziar de fiecare data cand vreunul dintre ei ajunge sa formuleze opinii critice si la adresa autoritatilor de la Chisinau, nu numai a celor de la Bucuresti.

Azi ziarele romanesti continua sa comenteze acuzele formulate la adresa presedintelui Traian Basescu de Vladimir Voronin in interviul pentru RIA Novosti. Cine raspunde la (sau pentru) aceste invinuiri: Basescu sau Romania, se intreaba Ziua. Gardianul anunta ca Basarabia a devenit tema de campanie pentru liberalii de la Bucuresti. Jurnalul National publica un articol in care estimeaza ca criza economica e sansa decomunizarii Basarabiei, iar Evenimentul Zilei scrie despre “Familii despartite de viza lui Voronin”.
XS
SM
MD
LG