Linkuri accesibilitate

Ziarul britanic “Financial Times” relatează despre soarta demonstranţilor arestaţi la Chişinău, constatînd încă din titlul articolului că aceştia au fost abuzaţi. Sursa informaţiei este raportul alcătuit de un expert ONU în Moldova, Edwin Berry. Ziarul britanic spune că raportul este confidenţial, dar că reporterii săi au obţinut o copie. Potrivit acesteia, ONU are dovezi clare că deţinuţii moldoveni au fost înghesuiţi câte 25 şi chiar 28 în celule de numai opt metri pătraţi, fără hrană, cu apă insuficientă şi cu acces limitat la toaletă. Mulţi dintre ei, spune raportul ONU citat de “Financial Times”, fuseseră bătuţi înainte cu pumnii, cu picioarele, cu bâte şi cu sticle de apă.

“Financial Times” scrie că guvernul de la Chişinău a refuzat să comenteze învinuirile aduse poliţiei, spunînd doar că nu va fi vreo anchetă, pentru că nu există nimic de anchetat. Ziarul britanic mai notează să raportul a fost întocmit pe baza vizitei experţilor ONU la un singur centru de detenţie, pentru că autorităţile moldovene nu le-au permis să vadă alte două, solicitate.

Publicaţia de limbă engleză “Transitions online”, care apare la Praga, publică un articol critic la adresa protestarilor moldoveni. Sub titlul “Domnia gloatei”, autorul scrie că nu împărtăşeşte entuziasmul presei occidentale despre felul original cum au fost organizate protestele de la Chişinău, prin Twitter şi Facebook.

“Transitions online” crede că în ciuda metodelor informaţionale avansate, protestele au fost acte de vandalism. Autorul mai scrie că între evenimentele din Moldova şi revoluţiile colorate din Ucraina sau Georgia există mari diferenţe. Principala dintre ele ar fi că în Moldova nu a existat o opoziţie unită şi cu un plan concret de constestare a alegerilor, iar asta a dus la haos şi anarhie.
“Transitions online” mai scrie că viitorul politic al Moldovei rămâne incert, ca şi al altor foste republici sovietice care au trecut sau au părut să treacă în ultimii ani prin evenimente cu aparenţă revoluţionară.
XS
SM
MD
LG