Linkuri accesibilitate

cînd "Jurnalul de Chișinău" trage clopotele...

"Jurnal de Chisinau" e cel care trage clopotele: „Listele electorale inca n-au fost facute publice”, desi, conform Codului Electoral, trebuiau afisate in incinta sectiilor de vot inca de ieri, 16 martie. Iar Liga pentru Apararea Drepturilor Omului din Moldova avertizeaza ca prin neafisarea acestora se incalca nu doar legislatia electorala, ci si procesul de organizare transparenta a alegerilor. De fapt, mai multi functionari din provincie, cu care a reusit sa stea de vorba "Jurnalul", au recunoscut: „De obicei nu afisam listele electorale”. Pentru ca lumea, zic ei, s-ar interesa sa se regaseasca in ele doar in ziua alegerilor.

Altfel, "Jurnalul" se tine de predictii: „Sub PCRM, Republica Moldova falimenteaza in cateva luni”, afirma Petru Bogatu, care zice ca acesta nu e un scenariu apocaliptic ci o concluzie logica ce se impune in urma estimarilor facute in ultimul timp de o serie de prestigioase institutii internationale. Nicolae Negru, la randu-i, descrie intr-un pamflet „Impicimentul lui Voronin” – initierea procedurii de demitere a presedintelui, care asa si nu s-a mai produs, dar urma sa se intample ieri, la initiativa grupului parlamentar al PCRM. La baza ar fi trebuit sa stea denuntul adresat de seful statului omologului sau kazah, Nursultan Nazarbaev, impotriva grupului ASCOM. Voi mai reveni la aceasta scrisoare, ce i se incrimineaza lui Vladimir Voronin, pana atunci insa...

"Moldova Suverana" preia un interviu acordat de presedintele Voronin agentiei „Novosti-Moldova”. Din care puteti de altfel afla ca, cel mai sgur criteriu ca alegerile se desfasoara in mod democrat, după părerea presedintelui Republicii Moldova, este ca astazi opozitia crede ca va castiga alegerile, iar dupa posibilul esec ea nu va avea pe cine sa acuze, decat pe sine insasi. Si tot "Moldova Suverana" e cea care cauta sa-l disculpe azi pe seful statului de acuzatiile de romanofobie ce i s-au adus adus in presa de opozitie. “Chiar din presa de opozitie am aflat cu totii ca Romania este campionul schimburilor economice cu Republica Moldova. Oare succesul acestor relatii nu-i apartine chiar presedintelui Voronin”, se intreaba retoric "Moldova Suverana".

“Prins cu mâța-n … Kazahstan”, sub aces titlu "Timpul" publica azi comentariile mai multor politicieni si lideri de opinia care califica scrisoarea lui Voronin adresată liderului kazah drept un denunt ordinar si constata ca ea compromite imaginea Republicii Moldova.

Pe langa asta, aflati din "Timpul" mai multe despre motivele ce au determinat AMN si PLDM sa refuze participarea la dezbaterile electorale organizate de EU TV, sau televiziunea lui Rosca, cum o califica ziarul. Tot acolo, Tatiana Corai semeneaza un editorial despre “Business-ul electoral al moldoveni”. Va prezint un caz, demn de Cartea Recordurilor zicea, a unui detasament de 60-70 de persoane care, contra plata, sunt gata sa faca figuratie la toate intalnirile electorale. Iar la capitolul “electorala hazlie” "Timpul" publica si o lista de preturi pentru participantii la adunarile electorale ale PCRM. Asta ca publicitate achitata din fondul electoral al comunistilor
XS
SM
MD
LG